Bakanlık Acımadı! Tüketiciyi Aldatıcı Reklamlara Ceza Yağdı
1 min read

Bakanlık Acımadı! Tüketiciyi Aldatıcı Reklamlara Ceza Yağdı

Bakanlıktan yapılan açıklamada, Reklam Kurulu’nun 16 Mayıs 2024 tarihinde gerçekleştirdiği 345 sayılı toplantıda 119 dosyadan 110’u mevzuata aykırı bulunarak, yanıltıcı reklam ve haksız ticari uygulamalar sebebiyle toplamda 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası kesildi.

SÜREKLİ İNDİRİM VAR ALGISINA CEZA

Geleneksel ve dijital mecralarda sağlık reklamlarından sosyal medya etkileyicilerinin (influencer) reklamlarına, gıda takviyesi reklamlarından indirimli satış reklamlarına birçok sektörde yapılan incelemeler sonucunda cezalar verildi. Örneğin, bir firmanın 6 aylık indirim kampanyası süresi belirleyerek tüketicileri sürekli indirim algısıyla yanıltıcı reklam yaptığı tespit edilerek reklamları durduruldu.

ANNE-ÇOCUĞU HEDEF ALAN REKLAMLAR DURDURULDU

Ayrıca, gıda sektöründe özellikle çocukları hedef alan reklamlarda kullanılan ‘anne tarifi’, ‘anne formülü’, ‘anne dokunuşu’ gibi ifadelerin, işlenmiş ürünlerin evde hazırlanan gıdalarla eşdeğer olduğu izlenimi yaratarak tüketiciyi yanılttığı gerekçesiyle bu tür tanıtımların durdurulmasına karar verildi.

TOPLAM 107 MİLYON 883 BİN 569 LİRA CEZA

Reklam Kurulu, yılın ilk beş ayında toplam 756 dosya üzerinde değerlendirme yaptı ve aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 664 dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra toplam 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası uygulandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir